onsdag 31 oktober 2012

Förkultivering av fröer

 
Det här med att vänta och vänta är inte riktigt min grej. Jag vill ha allt klart nu, helst igår och detsamma gäller för min rabatt. För ungefär två månader sedan satte jag några fröer och tänkte ge dem ett försprång till att bli större och finare till sommaren än om jag inte skulle ha satt dem förrän till våren.

Men sedan glömde jag tyvärr bort dem stackarna och det enda vatten de fått är det lilla regn som tagit sig in över kanten bakom räcket där de stått gömda. 
I helgen upptäckte jag dem och det visade sig att de grott fint trots brist på både vatten, sol och skötsel, men de har fått lite vita utslag på bladen (som jag tror kommer från vatten- och solbrist) och några av dem såg lite hängiga ut.

Så nu har de blivit utplanterade i rabatten och jag hoppas de kommer trivas och att de vita fläckarna försvinner.


Lord Nelson. Riddarsporre Sky Lights.


 
Lord Nelson. Riddarsporre Fox.


 
Lord Nelson. Läkemalva Marsh mallow.



 
Lord Nelson. Stockros Summer carneval.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar