fredag 5 juli 2013

Överkast av virkad mormorsruta

Det kom paket med posten idag!
Garnerna som jag beställt från skapamer.se kom på bara två arbetsdagar och nu kliar det i fingrarna att få sätta igång. Jag har funderat ett tag på att göra ett överkast till sängen och nu har jag bestämt mig för att göra en enda stor mormorsruta. Det passar ju perfekt med mormorsruta eftersom den är fyrkantig och en dubbelsäng (nästan) är fyrkantig. 





För att inte låsa fast mig i någon viss färg, så att överkastet inte passar ifall man vill byta färgtema i rummet, valde jag att bara använda gråskala, så det blev vit, ljusgrå, mörkgrå och svart. Tyvärr var den mörkgrå mörkare i verkligheten än vad den såg ut på bilden, så det blev inte så stor skillnad mellan den och svart, men förhoppningsvis blir det bra i alla fall. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar