lördag 20 juli 2013

Afrikansk blomma

Restgarner! Jag får alltid små snuttar kvar i slutet på ett nystan som inte går åt och antingen lägger jag tillbaka det urholkade nystanet i hyllan eller så är jag lite duktig och rullar ihop det till en boll. Jag har funderat länge på vad jag ska göra av alla dessa restgarner.

Jag har just upptäckt african flower hectagon och är helsåld på hur vackert mönstret är! 

Den är också perfekt att göra av restgarner eftersom man kan kombinera färger hur man vill, dessutom går det inte åt så mycket garn, så man kan i princip ha pyttesmå restgarnbitar och ändå kan de användas.

Så nu har jag börjat på ett nytt projekt igen. Jag har en tendens att börja på nya virkprojekt, även om det jag höll på med inte är färdigt, om jag ser något som är fint och som jag vill testa.  

Den här gången ska det bli en filt till soffan av afrikanska blommor, jag tror den kommer bli jättefin!


Efter att jag gjort några stycken och lade ihop dem tyckte jag det kändes lite rörigt och om man skulle virka en vit kant runt varje så skulle det nog lugna ner lite. Sagt och gjort, jag testade med det och jag tror absolut att det blir mycket bättre. 


Vi får se hur stor den blir i slutändan, jag antar att det behövs någonstans runt 150-200 blommor till en stor mysig filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar