lördag 13 juli 2013

Det blommar, blommar, blommar

Rabatten jag anlade förra sommaren är såå underbart vacker. Det blommor överallt och jag tror jag hittills lyckats med att få in alla färger från gråskalans vitt, silver och "svart" till färgcirkelns rosa, röd, orange, gul, lime, blå, lila.

Det började blomma i slutet mars/början april och hittills har jag inte haft något blomningsuppehåll. Jag vet att det brukar ta några år att få till en bra rabatt, både med tanke på att den ska täcka bra, vara väl uppvuxen och inte ha några blomningsuppehåll, men jag är i alla fall en bra bit på väg.

Här är några av blommorna som visar upp sin färgprakt och sina underbara former just nu.

  

    




  


 

  

  

  

Som troligen syns på bilderna är rabatten lite eftersatt och det växer en hel del gräs och ogräs mellan blommorna.
Med graviditeten kom tyvärr foglossning och nu är jag fast i soffan och kan inte röra mig mer än absolut nödvändigt. Men men, både rabatten och ogräset finns ju kvar och kan tas itu med nästa sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar