fredag 31 augusti 2012

Smultron i upphöjd bädd

Mitt trädgårdsland kommer att bestå enbart av upphöjda bäddar, men eftersom vi flyttade in mitt i sommaren fanns det ingen anledning att göra det i ordning eftersom det inte skulle hinna odlas så mycket i år i alla fall, dock har vi börjat lite, mest för nyfikenheten att se hur det kommer att bli, och därför har jag en färdig bädd. 

I gräsmattan runt elstolpen har vi ett stort bestånd smultron som har växt fritt och spridit sig och även om jag tycker om smultron vill jag inte ha dem i gräsmattan där plantorna dels kan bli överkörda av gräsklipparen, och där det ju dessutom ska vara gräs ;) 




 Under sommaren har jag därför flyttat dem till sin nya bostad i den färdiga bädden i trädgårdslandet. Till att börja med såg de så molokna ut, rullade ihop sina blad och ändrade färg till roströda och jag trodde att de skulle vissna ner helt, men nu har de återhämtat sig igen och den djupa gröna färgen har återvänt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar