torsdag 16 maj 2013

Altanen

Våran altan är inte så fin. Jag vet inte om det beror på sättningar i marken eller på att de som byggde altanen inte pålade nedanför tjälnivån, men hur som helst är den både sned och vind.



Dessutom är den vita färgen angripen av alger och plasttaket har nog inte skrubbats rent på minst tio år!

Förra året hann jag inte ta i tu med altanen, men nu orkade jag inte se på eländet längre. Jag lånade min fars högtryckstvätt, vred munstycket på max och satte på mig regnkläder, sen var det bara att köra igång.

Titta vilken skillnad "lite" vatten kan göra!






Höjdrädd och gravid som jag är kände jag mig inte manad att klättra upp på taket, så jag skickade upp min älskade karl tillsammans med högtryckstvätten och bilden nedan har jag tagit inifrån altanen och ut genom taket. Det är ett sånt där gammalt plasttak med krackeleringar så det kommer ju aldrig att bli helt rent, men oj vilken skillnad det blev!


Den här rengöringen har gjort att det känns nästan som nytt. Rent och fräscht blev det!

Jag tycker också att altanen känns instängd och skulle vilja byta ut "planket" mot ett snyggt krysstaket. Jag tror det skulle kännas mer luftigt, öppet och inbjudande då.

(Bilden har jag lånat från byggahus.se)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar