fredag 22 mars 2013

Månadens favorit

Det är fortfarande snö.
Snö, snö, snö! Jag är så less. Jag vill ha vår. Att hitta en favoritväxt i trädgården är inte lätt när det inte finns några växter, allt är fortfarande sovande under snömassorna eller kala grenar utan blad, blommor eller ens knoppar.

Men det finns en fin sak i vår trädgård i alla fall och den här månadens mest färgglada och fina inslag i trädgården, så den blir favorit. Man blir ju i alla fall glad av att se den lilla björkbebisen stoltsera med färgglada fjädrar vid vår uppfart.



Det är ju snart påsk! För mig innebär det lite extra ledig tid med familjengoda kakor och tårtor och tid till lite extra pyssel hemma. Härligt :)

Fler bloggares månadsfavoriter hittar ni här.

3 kommentarer:

  1. björkar är så fina särskilt på våren med sina musöron till blad
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Björkar är fantastiskt fina. Jag har just bestämt att ett björkskott som planterat sig själv i min fd Ölandstokshäck ska få vara kvar och så småningom bli vårdträd på Villa Linnea. Just nu är den också bara en "bebis". Vita fjädrar ska den få till påsk.
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
  3. Ett eget påskris och dessutom på rot är alltid fint!
    Glad påsk!

    SvaraRadera